Dezactivare EGR – Sistem de recirculare a gazelor auto

Demontarea EGR – sistem de recirculare a gazelor
Scoaterea EGR, clapete de turbionare, purjare a convertorului catalitic, aer secundar, adsorbant

Recircularea gazelor de esapament – EGR este cea mai comuna defectiune a sistemelor de circulatie a gazelor (sau abrevierea germana AGR). Supapa EGR returneaza gazele incalzite din sistemul de evacuare catre galeria de admisie. Scopul principal este de a creste temperatura amestecului de gaz la admisia motorului, la care se formeaza mai putini diversi oxizi de azot. Cu toate acestea, in timp, particulele de funingine se depun in galeria de admisie, iar senzorii de calcul al aerului sau supapa in sine isi pot pierde functionalitatea. Acest lucru duce la aparitia erorilor de diagnosticare cu masina care trece in modul de urgenta. Pe unitatile de control Bosch, este posibil sa faceti totul in mod programatic – opriti supapa EGR fara interventie mecanica , cand nici macar nu trebuie sa opriti mecanic recircularea. In alte cazuri, este posibila oprirea recircularii la valori zero numai atunci cand lumenul supapei este inca inchis mecanic. A treia optiune este de a deconecta conectorul EGR atunci cand supapa ramane pur si simplu inchisa. Aceasta metoda este disponibila pe toate tipurile de ECU si necesita, de asemenea, o actualizare adecvata a software-ului.

Indepartarea clapetelor de vartej


Clapele turbionare ale galeriei de admisie (sau IMRC – Intake Mainfold Runner Controller) sunt implicate in distributia debitului de gaz pentru arderea optima a amestecului. Aceasta este o aparitie comuna la motoarele diesel, de asemenea, apare adesea in motoarele pe benzina – de exemplu, seria VAG de motoare FSI – versiuni cu injectie stratificata si turbo in motoarele TFSI / TSI. In general, functionarea sistemului imbunatateste oarecum compatibilitatea cu mediul si eficienta motorului, dar nu atat de fundamental incat, daca esueaza, inlocuiti o piesa scumpa cu una noua. Acest lucru se observa cel mai adesea la motoarele diesel atunci cand o anumita cantitate de funingine ajunge in admisie prin sistemul de recirculare a gazelor de esapament.

Cand amortizoarele sunt blocate in starea inchisa, sistemul de admisie este insuficienta – masina fumeaza mai mult si pierde din putere. Pictograma Verificati motorul se aprinde pe panou si masina poate intra in modul de urgenta.

Desigur, cea mai fiabila optiune este demontarea amortizoarelor si dezasamblarea galeriei de admisie. Exista metode exprese de fixare temporara, cand puteti fixa amortizoarele in stare deschisa chiar si fara a le dezasambla – scoateti unitatile si fixati-le din exterior in stare deschisa (functionarea lor este vizibila sub capota cand contactul este pornit ). Dar acest lucru nu garanteaza o solutie la problema, deoarece in timp clapele de plastic se pot prabusi si zbura in motor. Prin urmare, va oferim doar o solutie completa – indepartarea clapetelor turbionare din galeria de admisie si actualizarea programului motorului pentru functionarea corecta in acest mod.

Dezactivarea aerului secundar, adsorbantului si ventilatiei carterului
Sistemul de alimentare cu aer secundar (Secondary Air Injection / SAI) porneste la pornirea unui motor rece si, in decurs de 1-2 minute, forteaza aerul atmosferic in tractul de evacuare – in spatele supapelor de evacuare. Aceasta satureaza gazele de esapament cu oxigen, incepe post-arderea si accelereaza incalzirea convertorului catalitic. Unitatea de control al motorului controleaza sistemul secundar de alimentare cu aer prin releul pompei de aer secundara si supapele de aer. La fiecare pornire ulterioara a motorului, sistemul de alimentare cu aer secundar este pornit la ralanti timp de 10 secunde.

In cazul in care sistemul functioneaza defectuos, costul reparatiei poate fi semnificativ mai mare decat beneficiul estimat al sistemului, motiv pentru care se pune adesea problema eliminarii erorilor in alimentarea cu aer secundar . Nu este necesara nicio interventie mecanica daca se doreste, se poate instala un dop in jocul pompei sau supapei.

Sistemul de ventilatie a carterului este conceput pentru a reduce eliberarea de vapori de combustibil in atmosfera. Ventilatia carterului la motoarele cu aspiratie naturala are loc datorita vidului din galeria de admisie, iar la motoarele turbo se realizeaza prin controlul acceleratiei. Daca sistemul se defecteaza, este posibil sa nu fie observate abateri semnificative in functionare, ci doar o lampa indicatoare de defectiune. Afisarea codurilor specifice in notificari poate fi dezactivata in timpul actualizarilor software fara nicio interventie mecanica.

Exista, de asemenea, un sistem pentru eliminarea excesului de gaze din rezervorul de combustibil, echipat cu un element de prindere – un adsorbant. Si, ca orice element de filtrare, se poate defecta si necesita reparatii. Daca aveti probleme la repararea sistemului, puteti, de asemenea, sa eliminati adsorbantul si sa dezactivati codurile specifice pentru defectiunea acestui sistem.

Atentie! Toate vehiculele cu semnal activ Check Engine sunt supuse unei diagnosticari obligatorii inainte de efectuarea oricaror lucrari ulterioare!
Toate defectiunile din alte sisteme sunt supuse reparatiei si pot provoca in mod independent un mod de urgenta, indiferent de alte opriri .

Pretul pentru dezactivarea EGR sau swirl flaps este de la 70% din pretul serviciilor de chip tuning conform cataloagelor de chip tuning pentru autoturisme sau vehicule comerciale .
Daca aveti intrebari, nu ezitati sa intrebati !